Thursday, April 14, 2011

Serbian Orthodox Church Readings For Friday, 15 April

From:



Post - cleansing the soul

Пост



The aim of fasting, for whom he and legalized and so revered by Christians, is the purification of the soul.



St. Gregory Palamas




Post exalts prayer to heaven.



Saint Ephrem the Syrian



Fasting to save Daniel from the lions in the cave and three children age fire in the furnace flame.



Bishop Nikolai



Post a calm and serene sigh contrition.



St. John Climacus



Old man's song is better in the world, the song that goes into Easter chant.



Archimandrite John Chess



The one who is fasting, and if subjected to temptation, the one who wins it tastes.



St. Gregory Palamas



The recipe for today - Vegetables in a clay court



Foods : 200 g of leek, carrot, celery, tomatoes, peppers, eggplant, 3 onions, salt, pepper, lemon juice.



Wash all vegetables, peel and cut into thin slices or rings. Add salt, pepper, lemon juice and some water.



Furnace lid on the clay court at 250 degrees about 60 minutes.



Retrieved from Orthodox Lenten chef, Sermon, Diocese of Backa, Novi Sad

 











Из архиепископије













Владика Атанасије служио у цркви Светог Ђорђа



13.04.2011 - 13:11







Архиепископ Дамаскин посетио српску парохију у Јоханесбургу



11.04.2011 - 10:28





више

.



Вести са Косова и Метохије













Епископ Теодосије примио Митрополита Полианије и Килкиса Г. Емануила



08.04.2011 - 12:22







Епископ Теодосије у Штрпцу



08.04.2011 - 12:12





више

.



Вести из епархија













Даљи напори на изградњи Саборног храма у Зворнику



14.04.2011 - 13:35







Амбасадор Украјине у Црној Гори посетила Епархију будимљанско-никшшићку



14.04.2011 - 13:31







Пета недеља Великог поста у Сурдулици



14.04.2011 - 13:28







Епископ Григорије одржао предавање "О вјери" у Карађозбеговој медреси у Мостару



13.04.2011 - 14:55







Пета недеља поста у Копривни



13.04.2011 - 14:49





више

.



Вести из Православних помесних Цркава













Служено прво православно богослужење пред моштима мученице Леокадије у Шпанији







Архиепископ Јован служио Литургију у Евозмосу код Солуна







Руски патријарх о храбрости Јапанаца





више

.



Насловна



Пост – очишћење душе





Циљ поста, ради кога је он и озакоњен и тако поштован код хришћана, јесте очишћење душе.



Свети Григорије Палама



Пост узноси молитву на небо.



Свети Јефрем Сирин



Постом се Данило спасе од лавова у пећини и три отрока од огња у пећи пламеној.



Владика Николај



Пост је смирено уздисање и ведра скрушеност.



Свети Јован Лествичник



Пост је боља човекова песма у свету, песма која прелази у ускршње појање.



Архимандрит Јован Шаховски



Онај који пости, и ако буде подвргнут искушењу, побеђује онога који га куша.



Свети Григорије Палама



Рецепт за данас - Поврће у глиненом суду



Намирнице: по 200 г празилука, шаргарепе, целера, парадајза, паприке, плавог патлиџана, 3 главице црног лука, бибер, со, лимунов сок.



Све поврће опрати, ољуштити и исећи на танке кришке или колутове. Додати со, бибер, сок од лимуна и мало воде.



Пећи у поклопљеном глиненом суду, на 250 степени, око 60 минута.



Преузето из Православног посног кувара, Беседа, Епархија бачка, Нови Сад





Божићни пост

Пост








Актуелно













Митрополит волоколамски Иларион (Алфејев) у Србији







Упутство вернима поводом пописа становништва у априлу 2011. године







Највише одликовање Српске Цркве руском премијеру Владимиру Путину







Саопштење Међуправославне припремне комисије







Артемијева секта – п а р а с и н а г о г а= п а р а ц р к в а



.



Типик













Типик за месец МАРТ други део







Типик за месец МАРТ први део







Типик за месец ФЕБРУАР







Tипик за месец ЈАНУАР



.

**************************************************************
 











From the Archdiocese













Bishop Athanasius served in the church of Saint George



04/13/2011 - 13:11







Archbishop of Damascus visiting Serbian parish in Johannesburg



11/04/2011 - 10:28





more

.



News from Kosovo and Metohija













Bishop Theodosius received Metropolitan Polianije and Kilkis G. Emmanuel



04/08/2011 - 12:22







Bishop Theodosius in Strpce



04/08/2011 - 12:12





more

.



News from the Diocese













Further efforts to build a cathedral in Zvornik



14/04/2011 - 13:35







Ambassador of Ukraine to visit Montenegro Diocese Budimlje nikššićku



14/04/2011 - 13:31







Fifth Sunday of Great Lent in Surdulica



14/04/2011 - 13:28







Bishop Gregory gave a lecture "On Faith" in Karađozbegovoj madrassa in Mostar



04/13/2011 - 14:55







Fifth Sunday of fasting in Koprivnica



04/13/2011 - 14:49





more

.



News from the Orthodox local Churches













Served first Orthodox services before the relics of the martyr Leokadije in Spain







Archbishop John served the Liturgy in Evozmosu in Thessaloniki







Russian patriarch to the courage of the Japanese





more

.



Home



Saint Justin Cellular: Preach the Fifth Week of Lent





Today's Holy Week, the fifth Sunday of Lent, celebrated a strange and wonderful singings, Venerable mother, Mary of Egypt. It is our Lord who said the great man. Today's Holy Gospel reveals the wonderful and amazing Good News, Good News, which makes one (large). When the big man? As man has become great before God? Serving others. Thus, published today Good God through the Holy Gospel: "Whoever desires to become great among you, let him speak." That rules, rules for the heavenly country.



And yet, today's Holy Gospel reveals and tells the Good News of the priority in this world. How to become the first in order to acquire priority in this world? Again serving others. Good God says: "Who wants to be first among you shall be servant of all." Let it be a servant! That is the way to the championship. How to achieve? How to Become a God? Emulating the Lord Jesus Christ. Well for example, that sveprimera. For He, the Son of God, God, descended from heaven, became man - for what? To serve the people. Therefore, it is said in today's world the Gospel: "Son of man came not to be served but to serve, and to give his life in ransom for many."



Indeed, the Lord (Christ) continually serve the people, continually serving man. Which is why he came into this world? What kind of service he makes us, a service that we can not nobody do it? It serves us constantly to save us - by whom? From sin! To save us from death to save us from hell to save us, to hell - it is His ministry to us. And who of us but He can save it? Who? Nobody! And he, unprecedented example of humility, and humiliation, and serving our neighbors, service people - all of his service to man and the human race is nothing more than removing and keeping a man from the mud to the throne of the Divine.



What we had found God becoming man in the country? He found us as slaves to death, as a odor and manure? What on earth is he doing? Istrulelog the sins of man, man istrulelog in their unjust, a man istrulelog the passions, the vices of man istrulelog. And this man he has gradually revived from the dead, saved by sin, resurrection, saved him from death, uprooted from the horrible clutches of the devil's embrace of man's body and ascended to heaven, above all the heavens, and uprestolio him, enthroned him on the throne of the Heavenly Father. That's what the service, what a feat the Lord has done for us! From the stench from the rot, from passing, that man is made immortal being, being defeated by death, being that he exalts above the Cherubim and Seraphim, and posađuje the throne of the Heavenly Father.



How to serve people? The fact that the Lord says through today's Gospel, to accomplish? Neighbor to speak, people speak using their salvation. This is the only good way and the only service, right service that we can do to one another. To serve thy salvation, and that means - what? That means his brother, his sister, always help them overcome their sin, their passion, their evil, its the devil. Try and serve his brother and his sister, and brothers and sisters to eradicate all evil, to uproot themselves from sin, to uproot themselves from what is mortal, to uproot them from themselves and throw themselves from what is of the devil, and plantations the soul of their loved ones what is of God. We serve one's neighbor only when it helps him to develop in himself the divine and good. Serve his brother and her sister when they learn the true faith, true love evanđelskoj through kindness, every good work. It is a service of the brethren. If we think we serve a brother and sister when we support their sin and their passion, on the contrary, we cherish him with his killer. It is a sin when it grows in man, it kills the soul of man, when he develops a passion in a man, destroying all the godlike, all hristoliko in it. We serve the sin of his brother's death, serve, serve his greatest enemy, the one who kills his soul.



Parents, what to do with their children? God gave them children to prepare them for eternal life, that makes them servants of God. Often parents are killing their own children, leaving them or zapuštajući. Rather than teach them a good, direct them to do any evil. I often make an excuse ma children, and child is so young to be! In fact, you parents cherish sin in our children, educate the murder of their children, they defend the devil. We read in today's newspapers about the horrible things thugs, children, and the students of twelve, fifteen, eighteen years. Miracles real, kill policemen, napastvuju. All evil and egregious acts do. Who does it? Schools without God, a school that teaches children that people have gone from a monkey, an animal. So, all in a row, and cinemas, and theaters, all which still unhappy and unfortunate Serb man rushes and runs. Well, killing the youth, killing every man who goes this route.



And the Lord announces the man to get rid of sin, to release the devil to get rid of death. So the Lord came into this world! To us He only gives us no longer be given. And we, in what we have turned your life? Our children, young people, our people, the unfortunate Serbs had given all that the Gospel of Christ requires of us. Countless dead bodies and around us. And we Christians need to know your way. The Lord tells us that only by serving your fellow man, helping him to destroy his sin in itself, to be free of sin, to be free of all sinful you have, just so doing, we really do themselves gradually become a large presence of God and serve what is great before God.



Before God, what is the most in this world? The Lord has revealed, the Lord Christ, that the soul is man's greatest value to God in this world. Human soul is worth more than all the worlds. When someone presents all the sun, your soul is more important to you. Well, that is eternal in you. If that is the soul of sin and the passions, it is difficult to you! Eternal torment and hell you ahead! Today is sweeping the world today people are inventing various sized man. What we have declared the size of a man? In fact it is a big man in only what is of God, great is only what is from Heaven. It is the soul. It is given to us for eternal life, but also the body. We are not given the body to sink into the mud to finish the tomb. No, the Lord has risen and proputio put our body to eternal life. Our resurrected bodies. Therefore, all a man of God, all the man from heaven, both body and soul, and mine and yours are from God. And with one and other and with the soul and the body, and you and I become great only in service to God. If you can not serve God, serve our neighbors.



Who are the great people in this world? In the first place the Holy Apostles. No one has served the human race more of them. They are twelve and seventy of them, all that is continuous throughout life serving his Lord Christ, serve people. They extended the business, the business of killing sin in the soul. So, their job is to save people from sin, to save people from death, to save people from hell, rescue them from hell. It is the job of the Lord Christ. The job done Holy Apostles, full of life just do so. Save the world, save, and now from heaven, for so many years and years, so many centuries and centuries. And they, they have lowered themselves in all aspects of all human sins to rescue sinners of their biggest falls. As Lord Zacchaeus saved from his hell, so they saved all the people, all sinners. And the Apostles were trying constantly to save people from sin, teaching them the virtues evanđelskih, evanđelskoj prayer, fasting. "All I was all that no matter how save when" - says the Apostle Paul. All I was getting.



No major people, brothers and sisters of the Apostles. And they were doing work of Christ, extend the work of Christ. No major people of the Saints of Christ. All are doing the same job, working Saviour rescuing people from sin, from death, from hell, from hell. Saints do it: all his life serving God, your whole life to them] is worship. Serve God - how? Serving our neighbors! Using their salvation! It (the saint) and has served us serve our salvation from Heaven helps us to free ourselves from sin, to be delivered from the devil to get rid of all evil. It is the job of every follower of Christ. And we, knowing what is the size of a man and that we are called to serve man, brother, we know only and have a large presence of God when we serve one's neighbor. Large s and then using the presence of God when you love your brothers. The first, first you only when you spend your whole life in service to others.



Look at the nature. All the big serve smaller. The sun, the greatest power in the visible nature, it serves everything. It none too small or insignificant. So also among the people: as many a man, he no longer serves our neighbors. That is Christ the Lord! His whole life was service, continuous service of man and the human race! Such a life is not only Lord Jesus Christ, not only the Holy Apostles and all the Saints, but every true Christian. Great when you serve your brother. First did you first when you're the servant of all, a true servant, wholeheartedly serves.



And in the world are very different things. You heard what the Lord told the Apostles, and through them to all Christians: "You know that the rulers rule the people and manage it. But among you not to be so. That is, all this is being done in the world frequently speak of destruction of government, often and the destruction and the man. Among you to walk that way. You see Christians in the first man his soul, what is eternal in it and it helps him. helps to cleanse his soul of sin, the impurity invisible. helping him to cleanse my soul of his killer. Every sin murderer at heart, any passion unrepentant, neispoveđena, a murderer is in your soul. rescuing them from sin, spasavaš themselves.



Example: St. Mary of Egypt. Sixty-seven years she never saw a creature living in the desert terrible, neither man nor beast, nor bird. Sixty-seven years she lived in unspeakable fasting and prayers constantly. Her feats no one knows except God and the angels of the Lord Himself. Me something, know something of it. Behold, it was great, as it served the people, as it was with people when he lived in the wilderness, she had seen sixty-seven years of a human being? Yes, undoubtedly it is just met (the Gospel) living in the desert, because her prayers are for her life, and from that day to this, one thousand (four hundred) sixty-seven years, her prayers kept the universe, her prayers help each soul as it were, anyone who wants to fight against sin, against the passions, as he fought on the ground and took the victory. And so, speak, speak my prayers constantly the human race to this day.



Hermits serve more than those in cities, serve the human race, are every man. Here the Holy Mother of God as the head of all the saints, and for her and all the holy ascetics, such as Mary of Egypt. That helps them to us constantly and every day. It is hard to follow Christ and the Saints, it is hard to be a servant to others. The thorny path of salvation, but because of the way you have countless assistants, the Saints have a marvelous and wonderful, and philanthropy, always ready to cry on every your able to come, fly down from heaven and help you. That's amazing and wonderful saint, Venerable Mother Mary of Egypt, always ready to help all of us, especially during Great Lent, when we Christians all your soul struggling against all enemies of your salvation. It helps us, always helping, you just need to approach all your heart, cry out.



Celebrating it today, we really celebrate every day, our svakonoćnu Assistants, Assistants, which takes us through salvation, and that gives us the invisible forces to win what is sinful in us, all that is bad, everything from demons, everything from the devil, and so to provide themselves with constant prayers of salvation in the eternal Kingdom of Heaven, in that world.



Her prayers, let us guide you through the Good God the Holy Post, and leads to Easter, and into the hands of the Risen Lord. That we, along with her, praise Him, the Wonderful Victor is death and all enemies of our salvation, the Risen Lord Jesus Christ. Him honor and glory now and ever and unto ages of ages. Amen.



1967th Cells in the monastery

 
 











Из архиепископије













Владика Атанасије служио у цркви Светог Ђорђа



13.04.2011 - 13:11







Архиепископ Дамаскин посетио српску парохију у Јоханесбургу



11.04.2011 - 10:28





више

.



Вести са Косова и Метохије













Епископ Теодосије примио Митрополита Полианије и Килкиса Г. Емануила



08.04.2011 - 12:22







Епископ Теодосије у Штрпцу



08.04.2011 - 12:12





више

.



Вести из епархија













Даљи напори на изградњи Саборног храма у Зворнику



14.04.2011 - 13:35







Амбасадор Украјине у Црној Гори посетила Епархију будимљанско-никшшићку



14.04.2011 - 13:31







Пета недеља Великог поста у Сурдулици



14.04.2011 - 13:28







Епископ Григорије одржао предавање "О вјери" у Карађозбеговој медреси у Мостару



13.04.2011 - 14:55







Пета недеља поста у Копривни



13.04.2011 - 14:49





више

.



Вести из Православних помесних Цркава













Служено прво православно богослужење пред моштима мученице Леокадије у Шпанији







Архиепископ Јован служио Литургију у Евозмосу код Солуна







Руски патријарх о храбрости Јапанаца





више

.



Насловна



Свету Јустин Ћелијски: Беседа у Пету Недељу Великога Поста





Данашња Света Недеља, пета Недеља Великог Поста, слави чудну и чудесну подвижницу, Преподобну матер Марију Египћанку. Њоме нам је Господ казао ко је велики човек. Данашње Свето Еванђеље открива нам дивну и чудесну Благовест, Благовест која чини човека (великим). Кад је човек велики? Како човек постаје велики пред Богом? Служећи другима. Тако објављује Благи Господ кроз данашње Свето Еванђеље: "Ко хоће да буде велики међу вама, нека вам служи". Ето правила, небеског правила за земљу.



И још, данашње Свето Еванђеље открива и казује Благовест о првенству у овоме свету. Како се постаје први, како се стиче првенство у овоме свету? Опет служећи другима. Благи Господ вели: "Ко хоће да буде први међу вама, нека свима буде слуга". Нека свима буде слуга! Ето пута ка првенству. Како то постићи? Како постати велики пред Богом? Угледајући се на Господа Христа. Ето примера, ето свепримера. Јер Он, Син Божији, Бог, сишао је с Неба, постао човек - ради чега? Да служи људима. Зато се вели у данашњем Светом Еванђељу: "Син човечији није дошао да му служе, него да служи, и да душу своју да у откуп за многе".



И заиста, Господ (Христос) непрекидно служи људима, непрекидно служи човеку. Ради чега је дошао у овај свет? Какву то услугу Он чини нама, услугу коју нам нико учинити не може? Он служи нама непрекидно да нас спасе - од кога? Од греха! Да нас спасе од смрти, да нас спасе од ђавола, да нас спасе до пакла - то је Његова служба нама. А ко нас осим Њега може спасти тога? Ко? Нико! И Он, беспримеран пример смирења, и понижења, и служења ближњима, служења људима - сва Његова служба човеку и роду људском није ништа друго него вађење и вођење човека из блата до престола Божанског.



Какве нас је затекао Господ поставши човек на земљи? Затекао нас је као робове смрти, као смрад и гној? Шта је на земљи Он нашао? Човека иструлелог у гресима, човека иструлелог у својим залима, човека иструлелог у страстима, човека иструлелог у пороцима. И таквог човека Он је постепено оживео из мртвих, спасао га греха, васкрсењем спасао га од смрти, исчупао из страшних канџи и загрљаја ђавољег и узнео тело човечије на Небо, изнад свих небеса, и упрестолио га, устоличио га на Престолу Оца Небеског. Ето какву је службу, какав подвиг Господ учинио за нас! Из смрада, из трулежи, из пролазности, ето начинио је човека бесмртним бићем, бићем које побеђује смрт, бићем које Он узноси изнад Херувима и Серафима, и посађује на Престо Оца Небеског.



Како служити људима? То што Господ каже кроз данашње Еванђеље, како остварити? Ближњем да се служи, људима да се служи служећи њиховом спасењу. То је једини добар пут и једина служба, права служба коју можемо учинити један другоме. Служити спасењу ближњег, а то значи - шта? То значи брата свог, сестру своју, увек им помоћи да савладају свој грех, своју страст, своје зло, свог ђавола. Трудити се и служити своме брату и својој сестри, и браћи и сестрама да искорене свако зло, да ишчупају из себе грех, да ишчупају из себе оно што је смртно, да ишчупају из себе и избаце из себе оно што је од ђавола, и засаде у душу ближњих својих оно што је од Бога. Ми служимо ближњем свом само онда када му помажемо да он развије у себи оно што је божанско и добро. Служиш брату свом и сестри својој кад их учиш правој вери, правој љубави еванђелској кроз доброту, сваким добрим делом. То је служење браћи. Ако ми мислимо да служимо брату и сестри када подупиремо њихов грех и њихову страст, напротив, ми негујемо заједно са њим убицу његовог. Јер грех када порасте у човеку, он убија душу човекову; страст када се развије у човеку, разара све боголико, све христолико у њему. Служимо ли греху брата свог, служимо његовој смрти, служимо његовом највећем непријатељу, ономе који убија душу његову.



Родитељи, шта ће са својом децом? Њима је Бог дао децу да их спреме за Живот Вечни, да од њих учини Божје слуге. Често родитељи децу своју убијају сами, напуштајући их или запуштајући. Уместо да их уче добру, упућују их да чине свако зло. И често праве изговор: ма деца су, па дете је, па млад је! Уствари, ви родитељи гајите грех у својој деци, убиство васпитавате у својој деци, ђавола њиховог браните. Читамо у данашњим новинама страшне ствари о силеџијама, о деци, и о ђацима од дванаест, петнаест, осамнаест година. Чуда праве, убијају милицајце, напаствују. Сва зла и нечувена дела чине. Ко то ради? Школа без Бога, школа која учи децу да су људи постали од мајмуна, од животиње. И тако све редом, и биоскопи, и позоришта, све то чему данас несрећни човек и несрећни Србин хрли и трчи. Ето, убија се омладина, убија се сваки човек који тим путем иде.



А Господ објављује човеку да се ослободи греха, да се ослободи ђавола, да се ослободи смрти. Зато је Господ дошао у овај свет! То нам Он Једини даје, нико нам више не може дати. А ми, у шта смо претворили свој живот? Деца наша, омладина, људи наши, несретни Срби издадоше све то што Еванђеље Христово тражи од нас. Безброј мртваца и лешева око нас. А ми хришћани треба да знамо свој пут. Господ нам указује да само служећи ближњем свом, помажући му да свој грех уништи у себи, да се ослободи греха, да се ослободи од свега греховног што има, само тако радећи, ми заиста постепено и сами постајемо велики пред Богом и служимо оно што је велико пред Богом.



Пред Богом, шта је највише у овоме свету? Господ је објавио, Господ Христос, да је душа човекова највећа вредност за Бога у овоме свету. Душа људска више вреди него сви светови. Кад ти неко поклони сва сунца, душа је твоја важнија за тебе. Ето, то је вечно у теби. Ако ти је душа у гресима и у страстима, тешко теби! Вечне муке и пакао предстоје теби! Данас се помео свет, данас људи измишљају разне величине човеку. Шта смо ми прогласили за величину човека? Уствари велико је у човеку само оно што је од Бога, велико је само оно што је с Неба. То је душа. Она нам је дата за Живот Вечни, али исто тако и тело. Није нам дато тело да тоне у блату, да заврши гробом. Не, васкрсао је Господ и пропутио пут телу нашем у Живот Вечни. Васкрснуо тела наша. Зато, сав је човек од Бога, сав је човек с Неба, и тело и душа, и моја и твоја су од Бога. И са једним и са другим, и са душом и са телом, и ти и ја постајемо велики само служећи Богу. Ако не могу да служим Богу, служим ближњима.



Ко су велики људи у овоме свету? На првом месту Свети Апостоли. Нико није више служио роду људском од њих. Њих Дванаесторица и њих Седамдесеторица, све је то непрекидно целог живота свог служило Господу Христу, служило људима. Они су продужили посао, посао којим се у души убија грех. Дакле, њихов посао је спасавати људе од греха, спасавати људе од смрти, спасавати људе од ђавола, спасавати их из пакла. То је посао Господа Христа. Тај посао врше Свети Апостоли, целог живота само то и раде. Спасавају свет, спасавају и данас с Неба, толико година и година, толико векова и векова. А они, они су спуштали себе у све поре свих грехова људских, спасавајући грешнике највећих падова њихових. Као што је Господ Закхеја спасао из његовог пакла, тако су они спасавали све људе, све грешнике. И Апостоли трудили су се непрекидно да људе спасавају од греха, учећи их еванђелских врлинама, еванђелској молитви, посту. "Свима сам био све да како год спасем кога" - вели Свети Апостол Павле. Свима сам био све.



Нема већих људи, браћо и сестре, од Апостола. А они су радили посао Христов, продужили посао Христов. Нема већих људи од Светитеља Христових. Сви раде тај исти посао, раде Спаситељево спасавање људи од греха, од смрти, од ђавола, од пакла. То раде Светитељи: целог живота су служили Богу, цео живот им ]е богослужење. Служили Богу - како? Служећи ближњима! Служећи њиховом спасењу! Он (светитељ) и данас служи нама, служи нашем спасењу, с Неба нам помаже да се ослободимо греха, да се ослободимо ђавола, да се ослободимо свих зала. То је посао сваког Христовог следбеника. И ми, знајући шта је величина човека и да смо позвани на служење човеку, брату, знамо: само онда и јесмо велики пред Богом када служимо ближњем свом. Велики си онда пред Богом када служећи љубиш браћу своју. Први, први си само онда када сав живот свој проводиш у служењу другима.



Погледајте саму природу. Све што је велико служи мањем. Сунце, највећа сила у природи видљивој, оно служи свему. Њему нико није премален и незнатан. Тако исто и међу људима: што већи човек, он више служи ближњима. Ето Господа Христа! Сав живот Његов је служба, непрекидна служба човеку и роду људском! Такав је живот не само Господа Христа, не само Светих Апостола и свих Светитеља, него и сваког правог хришћанина. Велики си онда када служиш брату своме. Први си онда, први си онда кад си свима слуга, искрени слуга, свим срцем слуга.



А у свету сасвим друкчије стоје ствари. Чули сте шта је Господ рекао Апостолима, а преко њих и свим хришћанима: "Знате да владари владају народом и управљају њиме. Али међу вама да не буде тако. То јест, све то што се ради у свету често служи на погибао власти, често и на погибао и самог човека. Међу вама да пе буде тако. Ви хришћани гледајте у човеку прво душу његову, оно што је вечно у њему и то помажите у њему. Помажите да очисти душу своју од греха, од нечистоте невидљивих. Помажите му да очисти душу своју од убица својих. Сваки је грех убица у души, свака страст непокајана, неисповеђена, убица је у твојој души. Спасавајући њих од греха, спасаваш себе.



Пример: Света Марија Египћанка. Шездесет и седам година она није видела створење живо у пустињи страшној, ни човека, ни звер, ни птицу. Шездесет и седам година живела је у неисказаном посту и молитвама непрекидним. Њене подвиге нико не зна осим Анђела Божјих и Самога Господа. Ми нешто, нешто знамо од тога. Гле, како је она била велика, како је служила људима, како је била с људима кад је у пустињи живела, није видела шездесет и седам година људско биће? Да, несумњиво она је баш испунила (Еванђеље) живећи у пустињи, јер молитве њене још за живота њеног, и од тада до данашњег дана, хиљаду и (четристо) шездесет седам година, њене молитве држе васељену, њене молитве помажу свакој души такорећи, свакоме који хоће да се бори против греха, против страсти, онако како се он борила на земљи и однела победу. И ето, служи, непрекидно служи молитвама својим роду људскоме до данашњега дана.



Пустињаци служе више него они који су у градовима, служе роду људском, служе сваком човеку. Ево Пресвете Богомајке као Челника свих Светитеља, а за Њом и свих Светих Подвижница, каква је Марија Египћанка. Ето њих да нас помажу непрекидно и сваки дан. Тешко је Христа и Светитеље следити, тешко је бити слуга другима. Трновит је пут спасења, али зато на том путу имате безбројне помоћнике, имате Светитеље чудесне и дивне, и човекољубиве, увек готове да на сваки вапај твој притекну, слете с Неба и помогну ти. Ето чудесне и дивне Светитељке, Преподобне Мати Марије Египћанке, готове увек да помогне свакоме од нас, нарочито за време Великог Поста, када се ми хришћани свом душом боримо против свих непријатеља спасења свога. Она нам помаже, увек помаже, само треба свим срцем прићи, завапити.



Славећи њу данас, ми уствари славимо свакодневну, сваконоћну Помоћницу нашу, Помоћницу која нас води путем спасења, и која нам невидљиво даје силе да победимо све што је грешно у нама, све што је страшно, све што је од демона, све што је од ђавола, и да тако осигуравамо себи непрестаним молитвама спасења у Вечном Царству Небеском, у ономе свету.



Молитвама њеним, нека нас Благи Господ води кроз овај Свети Пост, и доведе до Васкрса, и преда у руке Васкрслом Господу. Да и ми, заједно са њом, славимо Њега, Чудесног Победитеља смрти и свих непријатеља нашег спасења, Васкрслог Господа Христа. Њему част и слава сада и увек и кроза све векове. Амин.



1967. године у манастиру Ћелије



Извор: Епархија крушевачка





Знање


**************************************************************
 











From the Archdiocese













Bishop Athanasius served in the church of Saint George



04/13/2011 - 13:11







Archbishop of Damascus visiting Serbian parish in Johannesburg



11/04/2011 - 10:28





more

.



News from Kosovo and Metohija













Bishop Theodosius received Metropolitan Polianije and Kilkis G. Emmanuel



04/08/2011 - 12:22







Bishop Theodosius in Strpce



04/08/2011 - 12:12





more

.



News from the Diocese













Further efforts to build a cathedral in Zvornik



14/04/2011 - 13:35







Ambassador of Ukraine to visit Montenegro Diocese Budimlje nikššićku



14/04/2011 - 13:31







Fifth Sunday of Great Lent in Surdulica



14/04/2011 - 13:28







Bishop Gregory gave a lecture "On Faith" in Karađozbegovoj madrassa in Mostar



04/13/2011 - 14:55







Fifth Sunday of fasting in Koprivnica



04/13/2011 - 14:49





more

.



News from the Orthodox local Churches













Served first Orthodox services before the relics of the martyr Leokadije in Spain







Archbishop John served the Liturgy in Evozmosu in Thessaloniki







Russian patriarch to the courage of the Japanese





more

.



Home



Holiness: The Divine and Human



11. April 2011 - 7:49

Holiness: The Divine and Human

Bishop Maxim Vasiljevic, Institute of theological research, PBF, 2010, p.172



The saint is a significant figure in the spirituality of the Orthodox Church. Here are not only talking about people's devotion, but also about the theology. Were directed towards him a prayer of hope, and also serves as a form of right rations jevanđelskog life. Therefore not surprising that the saint was not only central to our Church, but that was interested in many secular and scientific circles, who wanted to figure out his role in the lives of Christians. Unfortunately the incorrect interpretation of the role of saints in Christianity is not just the secular scientists (ethnologists, historians, sociologists ...), but also largely wrong approach is found in people within the Church that the Orthodox spirituality pietistic view.



In our church was part of the public who gave the answer to the role of saints in the Orthodox Church. Besides the 12-part otomnog St. Justin cell - Lives of the Saints, Dimitrije Bogdanović - images of saints and probably the most comprehensive studies to date Byzantine saint, came to us a work that can be characterized as prolegomena for the concept of holiness and the role of saints in the Orthodox Church - Holiness: divine and human. The author of this study was Bishop of Western America Maxim Dr Vasiljevic, a professor Agiologije and Patrologije at the Orthodox Theological Faculty in Belgrade and the Faculty of Theology in Libertyville. The present study is its long-standing research and teaching in our higher educational institutions. This study attempted to provide answers to today's current key questions: What is holiness, what is the liturgical vision of holiness, then what is the Bible, and what a secular notion of holiness, and what dangers exist in understanding of holiness - to answer these three key questions focused on the way you presented the orthodox understanding of holiness.



The study itself was divided into three chapters. Chapter One: Holy, holy, holiness, and the Saints in the New Testament and early church. This section is aimed at answering the first question. It is aimed at introductory remarks regarding the very concept of holiness, where the author commented on the theological and ikonološku dimension concept of holiness. Chapter Two: The importance of eschatology for understanding Holiness , trying to answer the second question. Fully shown the liturgical and eschatological perspective, and there is thought to ikonološku perspective, then discusses the issue of canonization, and the ethos of the saints in the Church. Chapter: Holiness, personality, and knowledge drugijost. This section answers the third question and not only clarifies the biblical concept of holiness, but points to a wrong understanding of the contemporary concept of holiness, focuses on our personal relationship with the saints, and indicates the global nature of eternal holiness.



This study represents a synthesis of orthodox notions of holiness . Our general public are certainly necessary case studies that make her rastumačile main guidelines of a particular theme, which would have a thread with current scientific developments and thus gave birth in the right way you want answers. The aim of this study is the explanation of the terms of holiness as a cultural as well as with national religious and popular aspects in order to come to the church concept of sanctity, at the same time, rejecting-Orthodox interpretations that are actually hostile to Orthodox piety. The objective of this study is fully realized, so it's not just students reading theology, but also any curious reader who intriguing issue of holiness.



Slavisa Kostic

 











Из архиепископије













Владика Атанасије служио у цркви Светог Ђорђа



13.04.2011 - 13:11







Архиепископ Дамаскин посетио српску парохију у Јоханесбургу



11.04.2011 - 10:28





више

.



Вести са Косова и Метохије













Епископ Теодосије примио Митрополита Полианије и Килкиса Г. Емануила



08.04.2011 - 12:22







Епископ Теодосије у Штрпцу



08.04.2011 - 12:12





више

.



Вести из епархија













Даљи напори на изградњи Саборног храма у Зворнику



14.04.2011 - 13:35







Амбасадор Украјине у Црној Гори посетила Епархију будимљанско-никшшићку



14.04.2011 - 13:31







Пета недеља Великог поста у Сурдулици



14.04.2011 - 13:28







Епископ Григорије одржао предавање "О вјери" у Карађозбеговој медреси у Мостару



13.04.2011 - 14:55







Пета недеља поста у Копривни



13.04.2011 - 14:49





више

.



Вести из Православних помесних Цркава













Служено прво православно богослужење пред моштима мученице Леокадије у Шпанији







Архиепископ Јован служио Литургију у Евозмосу код Солуна







Руски патријарх о храбрости Јапанаца





више

.



Насловна



Светост: Божанска и људска



11. април 2011 - 7:49

Светост: Божанска и људска

Епископ Максим Васиљевић, Институт за теолошка истраживања, ПБФ, 2010, стр.172



Светитељ представља значајни лик у духовности Православне Цркве. Овде не говоримо само о народној побожности, већ и о самом богословљу. Ка њему су усмерена молитвена надања, а уједно он служи и као образац следовања исправног јеванђелског живота. Отуда не треба да чуди да је светитељ имао, не само централно место у нашој Цркви, већ и да је занимао многе лаичке и научне кругове који су желели да одгонетну његову улогу у животу хришћана. Нажалост погрешно тумачење улоге светитеља у хришћанству се не односи само на секуларне научнике (етнологе, историчаре, социологе...), већ у великој мери погрешан приступ налазимо и код људи унутар Цркве који на целокупну православну духовност гледају пијетистички.



У нашој црквеној јавности је било дела која су давали одговор на улогу светитеља у Православној цркви. Поред 12-отомног дела св. Јустина Ћелијског - Житија светих, Димитрија Богдановића - Ликови светитеља и вероватно до сада најопсежније студије Византијски светитељ, стигло нам је дело које можемо окарактерисати као пролегомену за поимање светости и улогу светитеља у Православној цркви - Светост: божанска и људска. Аутор ове студије је Епископ западноамерички др Максим Васиљевић, професор Агиологије и Патрологије на Православном богословском факултету у Београду, и на Богословском факултету у Либертвилу. Ова студија представља његово дугогодишње истраживање и предавања на нашим високим образовним институцијама. У овој студији је покушао дати одговоре на данашња актуелна кључна питања: шта је то светост, какво је литургијско виђење светости, затим какво је библијско, а какво секуларно поимање светости, и какве опасности постоје приликом поимања светости - да би одговоре на ова три кључна питања усмерио на тај начин што је изложио православно поимање светости.



Сама студија је подељена на три поглавља. Прво поглавље: Свети, свето, светост и Светитељи у Новом завету и раној Цркви. Ово поглавље је усмерено ка давању одговора на прво питање. Оно је усмерено на уводне напомене у вези са самим појмом светости, где се аутор осврнуо на теолошку и иконолошку димензију појма светости. Друго поглавље: Значај есхатологије за разумевање Светости, покушава дати одговор на друго питање. У потпуности је сагледана литургијско-есхатолошка перспектива, а ту се мисли на иконолошку перспективу, затим су разматрана питања канонизације, као и етос светитеља у Цркви. Треће поглавље: Светост, личност, другијост и знање. Ово поглавље даје одговор на треће питање и не разјашњава само библијски појам светости, већ указује на савремена погрешна разумевања појма светости, усредсређује се на наш лични однос према светитељима и указује на непролазни глобални карактер светости.



Ова студија представља синтезу православног поимања светости. Нашој широј јавности су свакако потребне основне студије које би јој растумачиле главне смернице одређене проблематике, које би имале нит са савременим научним кретањима и тиме на прави начин изнедриле жељене одговоре. Циљ ове студије је објашњење термина светости како са културолошког, тако и са религиозног и популарно народног аспекта како би се дошло до црквеног поимања светости, у исто време, одбацујући неправославна тумачења која су уствари непријатељски настројена према православној побожности. Тај циљ је ова студија потпуно остварила, тако да неће бити штиво само студената теологије, већ и сваког знатижељног читаоца кога интригира проблем светости.



Славиша Костић





Нове књиге


No comments:

Post a Comment